Monster tackar gud!

Fan vad kul det hade varit om Lordi i vinnarintervjuerna hade gjort en Carola och tackat Gud för vinsten!
Gärna med tillägget att de haft djupa och timlånga samtal med honom innan de gick på scenen. Nu tror ju inte jag för en sekund på att om Gud ingriper i enstaka händelser här på jorden, att han då skulle ägna kraft åt lyxproblem som att vinna schlagerfestivaler eller 100 meterslopp i OS samtidigt som barn svälter ihjäl, folk dör i krig, djur plågas och vi leds av maktfullkomliga idioter osv osv. Jag kunde egentligen inte bry mig mindre men dom söta monstren från Finland och deras vinst var ett finger i, ni vet var, på ni vet vem, som förtjänade det! Nåväl, grattis Finland! Efter flera timmars repande ihop med Mattias inför sommarens spelningar på Lördagen (Clash gamla "bankrobber" satt som en smäck!) begav vi oss till ungdomarnas favoritkrog i Uddevalla, GG. Det var inte ett anfall av gubbsjuka som lockade oss, utan det faktum att kvällen var vigd åt DJ Kongstad samt banden The Movers, Rawhide och Speedfreaks. Aldrig tidigare har så bra musik spelats på denna krog, var var kidsen? Kvällen avslutades med djupa musikdiskussioner och konsertminnen tillsammans med T.Modig, mannen som en gång i tiden var med och myntade uttrycket "Vägra raggarna bensin" i bandet P-nissarna! Söndagen ägnades åt promenader och VM guld! (Ett guld som känns hur svalt som helst)

Kommentarer
Postat av: Kai Martin

Inget VM-guld är svalt, mr Bloggman.
Synd dock att jag inte fick möjlighet att hänga in i lördags.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback