Kul helg på hemmaplan!

Det blev en kul helg med fint väder! Har inte riktigt kunnat släppa inledningen på fredagskvällen, fnissar fortfarande samtidigt som jag bara kan skaka på huvudet åt eländet! Uddevalla har 32 pizzerior, ingen av dessa serverar italienska pizzor, ni vet, mozzarella, parmaskinka, basilika, pesto etc. Utbudet består av så kallade svennepizzor, billigaste osten från Lidl, burkchampinjoner, billig burktomatsås, kebabkött, bearnise osv. Nåväl, enligt rykten så skulle stades äldsta pizzeria, som förövrigt drivs av en italienare ha börjat med italienska pizzor. På plats så gick det i menyn att läsa att det finns fyra pizzor gjorda med en fettsnål 18% mozzarella, förstår inte riktigt idéen? I Italien använder man sig av buffelmozzarella för att det är den fetaste och tillika den godaste, jag köper ju inte pizza för att banta!? Det är som att göra semlor med vispad lättmjölk istället för grädde, behöver jag dra fler exempel? Nåväl, jag frågade servitören om de inte har några pizzor gjorde enligt originalrecept från Italien, alltså med riktigt mozzarella? Nej, men vi har gorgonzola blev svaret, fantastiskt! Goddag yxskaft! Detta på en italiensk restaurang! Namnet, Napoli! My God, pizzans hemstad! Det finns för och nackdelar med att leva i en småstad, att inte kunna köpa pizza eller för den delen indisk mat är en nackdel, en fördel är det stora nätverket av vänner! Redan 16.00 samlades ca 25 pers hemma hos diktaren Ask för en skön så kallad kassettfest där varje gäst har med sig en egen låt! Min låt var Radio Birdman och deras Aloha Steve & Danno! Inte att förglömma, på lördagsförmiddagen hade jag en privatkurs i didjeridu med en trollhättetjej. Tack vare några molnstackar så kunde jag med gott samvete kolla på två filmer på söndagen, Paradise now och point match. Riktigt bra båda två. Den ena om palestiniernas tröstlösa liv under ockupationsmakten Israels terror, och vad som får uppgivna män att spränga sig själva och oskyldiga i luften. Den andra om kärlek och passion!
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback