Fotbollsfeber

En av gårdagens stora/lilla händelser var Lagerbäcks presentation av VM truppen, måste erkänna av fotbollsfebern börjar kännas av. Oj vad kul det ska bli med denna gigantiska fest! Av någon märklig anledning har jag de senaste EM och VM turneringarna befunnit mig utomlands. Hade grymt kul på en bar i Darwin när Sverige mötte England 1 - 1. Såg straffdramat mot Holland i Amsterdam. Fick en aboriginsk medicinman att från scenen i Italien berätta att han via trolldom hjälpt mig så att Sverige och Danmark skulle spela 2 - 2, vilket innebar att Italien var utslaget, ni skulle sett publikens reaktion!
Nedräkningen har börjat!
Pysslade förresten om den skadade katten Tassen, fick i honom lite medicin och han är nu på bättringsvägen. Måste erkänna att jag med nyfikenhet följer Evo Morales arbete i Bolivia med att ta från de rika och ge till fattiga, nationaliseringen av naturresurserna känns rätt. Nu är de ca tre veckor sedan som jag började promenera till och från jobbet, en promenad på ca 40 minuter en väg. Skönt med frisk luft och motion, väntar med spänning på att vågen ska visa en något mindre siffra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback