The Socceroos i väntan på blågult!

Jodå, även jag har drabbats av fotbollsfeber, rös när The Socceroos (Australien) först kvitterade och sedan dunkade in ytterligare två bollar, 3 - 1 mot Japan, vilken avslutning och vilken inhämtning, wow! Just den matchen fick jag följa via radion på kontoret. Självklart är det Sverige som man håller på, måtte dom slå Paraguay och måtte det lossna för Zlatan! Det är nästan lika kul och spännande att följa några av de andra ländernas framfart, Australien har ju given en plats i mitt hjärta, likaså Italien (min dotter är till hälften Italienska) så även det landet har en stor plats i mitt hjärta! Italien såg ruggigt starka ut. Idag kliver Brasilien och Frankrike in i turnering och temperaturen skruvas upp ytterligare ett snäpp. Jag tolkar det som ett bra tecken att Mellberg och Ljungberg är så tända att de vill slå varandra på käften, det ryktas ju även om att det bara är en tidsfråga innan Zlatan och Ljungberg ryker ihop,  kan dom istället ta ut sin frustration först på Paraguay och därefter England så kommer det här att gå bra. Lagerbäcks "inget har hänt" känner vi ju igen från Japan och är väl inte så mycket att bry sig om, det säger han ju om allt, även när det finns på film och hela världen såg det som "inte hände"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback