Hur ska det gå?

Nedräkningen har börjat, dels till semestern och dels till kvällens match! Sist gång som jag såg Sverige - England var på Rorke's Drift i Darwin, Australien. Vi var 4 svenskar och en jäkla massa engelsmän, väldigt kul, massor av öl (VB) och heja ramsor. Hur fasen ska det gå ikväll? Det är ju en viss skillnad på en Zlatan från Juventus i toppform, jämfört med en Albäck som inte platsade i div 1 i England och som numera spelar i Danmark, de engelska backarna darrar förmodligen inte! Det blir nog pisk ikväll med 3 - 0, fast Paraguay vinner och vi går vidare ändå. Igår mötte jag förresten en tupp på min lunchpromenad!

Doften var ljuvlig när jag vandrade hem från jobbet, lite fukt i luften, fåglar som kvittrade, livet var härligt.
Oj vad kul det är nu när gruppspelen är på liv och död. Var förresten ensam om att hålla på Italien i Lördags, alla gästerna skrek US, det är förstås tacksamt att tycka illa om overdogs som just Italien, spelarna består av ett gäng Ljungbergare, ni vet sådana som alla kvinnor får något vått i blicken av, de är extremt måna om sitt utseende, frisyren måste vara rätt, kläderna snygga, gesterna dramatiska, detta att jämföra med exempelvis Rooney, en pubhuligan uppfödd på leverpudding och öl. Tror dock fortfarande att Italien tar hem det hela. Åh vad synd att Australien inte kryssade mot Brasilien. Hittills har jag konsekvent jublat när underdogsen slagit eller kryssat mot storlagen (ja utom mot Italien förstås *skrattar*)
Nåväl... Kom igen Sverige!


Kommentarer
Postat av: kimmen

Trodde väl aldrig att jag som finländare skulle sjunka så lågt att jag skulle heja på Sverige, men i fotboll är det faktiskt lite annorlunda. Hemma hos oss sjungs det nu " Du gamla du fria och jag hoppas innnerligt att "svedupellarna" tar Tyskland på lördag!
Kanske Finlands tur att delta i EM eller VM kommer. Vi har ju sagt att vi deltar i ett fotbolls slutspel före vi vinner Eurovisionen - och vi vet ju alla hur det gick....
Trevlig midsommar

2006-06-22 @ 10:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback